-
Skicka din enhet för lagning
Hur ska jag skicka min enhet till er?
Kontakta oss innan du skickar din enhet till oss för att säkerställa lagerstatus. Din enhet ska skickas med fulladdat batteri och utan säkerhetskod så att vi kan säkerställa reparationens kvalitét. För att undvika transportskador på din enhet bör du paketera den väl med exempelvis orginalkartong inslagen i ytterliggare cellplast och skickas i ett vadderat kuvert. Skicka alltid er enhet med spårbarhet.
Följ dessa steg för att skicka er enhet:
- Vad ska jag tänka på innan jag skicka min enhet för lagning?
Det är viktigt att du stänga av Hitta min iPhone/Mac, annars kan vi inte utföra service på din enhet
- Kontakta oss
För att säkerställa reservdelens lagerstatus. Du kan göra det via telefon 036-440 22 10 eller e-post: info@mobilcenter.nu
- Förpacka er enhet
Väl med bubbelplast eller liknande så att inte din enheten skadas under transporten till oss. Vi rekommenderar PostNord. Via deras webbplats skriver du ut fraktsedel, sätter på paketet och lämnar in hos ditt närmsta ombud.
- Fyll i ditt inlämningsformulär
– Namn, adress, e-post och telefonnummer.
– Felbeskrivning, vad är felet och vad vill du ha lagat. - Adress
Skicka din enhet till följande adress:
Mobilcenter Jönköping AB
Bataljonsgatan 5
553 05 Jönköping - Vi hämtar ditt paket
Vi reparerar din enhet med den lagning som din felbeskrivning matchar. Om du är osäker och vill få ett kostnadsförslag som du får ta ställning till innan vi reparerar skriver du med det i formulärets felbeskrivningsruta.
- Din enhet är reparerad
Du får då ett mail med kollid så att du kan spåra din försändelse.
- Du hämtar din försändelse
När din mobil eller surfplatta kommit fram får du ett sms eller mail och du hämtar ut din lagade enhet från ditt PostNord ombud.
Är det något du funderar på?
- Vad ska jag tänka på innan jag skicka min enhet för lagning?