• Vanliga Frågor

  • Välkommen att kontakta oss redan idag om din mobil eller Mac behöver reparation!

  • Vanliga frågor

    Vad betyder Oberoende Serviceställen?

    Oberoende serviceställen är företag som erbjuder reparationsservice utanför garantin för iPhone-enheter och Mac-datorer. Dessa företag har tillgång till Apples äkta delar, verktyg, utbildning, diagnostik och resurser för att utföra olika typer av reparationer av iPhone-enheter och Mac-datorer när garantin inte gäller, som byte av bildskärm och batteri på iPhone-enheter och byte av moderkort och grafikkort på Mac-datorer.

    Bryts Apple garanti när jag laga min iPhone eller Mac?

    Du har ingen Apple-garanti kvar på den delen som vi byter ut men Apple-garantin påverkas inte i övrigt. Delen som vi byter (t.ex. skärmen) lämnar vi alltid tre månaders garanti på.

    Måste jag stänga av Hitta min iPhone?

    Om du har bestämt dig för att byta skärm till en Apple-Original behöver du förbereda din telefon lite extra innan du kommer in till oss. Se till att ”hitta min iPhone” är avaktiverat och att du tar bort eventuell låskod från telefonen. Glöm inte säkerhetskopiera din iPhone.

    Vad betyder Tredjepartstillverkad?

    Ett av de lättaste sätten att skilja en original skärm från en icke original är genom färgen runt glaset. Färgen inte de samma på original som icke original. Jämför ljusstyrka med en annan iPhone, som garanterat är original. Om det är en kopia så krävs det mer ljusstyrka för att återge samma effekt som från en original skärm. Oftast känns detta ganska tydligt och det kan uppfattas som att telefonen svarar långsammare.

    Kan man skicka enheten för reparation och Vad kostar frakten?

    Ja! Ni kan skicka din enhet till oss för reparation, Frakten kostar 79Kr. Din försändelse skickas med full spårbarhet.

    Hur lång tid tar det innan min skickade enhet returneras?

    Din enhet returneras och repareras inom 24 timmar ifrån tidpunkten då den hämtats ut från vårt postkontor. Skickas en fuktskadad telefon eller felsökning då tar det en till två arbetsdagar.

    Kommer någon information att försvinna i samband med reparationen?

    Nej, du kommer att ha kvar all din data som finns lagrad på din enhet. Vi rekommenderar dock alltid att göra en säkerhetskopia av din enhet.