Apple original-service gäller iPhone & Mac

  • Allmänna villkor vid inlämningen av enhet för lagning och köp av produkter!

    Företag: 

    Mobilcenter Jönköping AB (org.nr 559125-5045) är oberoende serviceställe som erbjuder reparationsservice för iPhone, iPad, Mac, Samsung och Huawei. Nedanstående avtalsvillkor tillämpas mellan företaget Mobilcenter Jönköping AB och kunden. Dessa villkor träder i kraft när kunden beställer en tjänst på vår hemsidan eller i butiken.

    Kunden:

    Alla som köper / beställer en tjänst eller produkt på vår hemsida eller fysisk butik definieras som kund.

    Allmänna villkor:

    1. Kvittot är en värdehandling och skall uppvisas vid retur, garanti och reklamationsärenden. Kontoutdrag från bank är inget kvitto för oss, därför är det väldigt viktigt att du sparar ditt kvitto.
    2. Mobilcenter Jönköping AB är medvetet om att du kan ha värdefull data lagrad på din produkt. Under reparationen finns det alltid en risk att data kan förloras, raderas eller formateras och ibland är det inte möjligt att återställa den. Därför är det ditt eget ansvar att säkerhetskopiera alla befintliga data, all mjukvara och/eller program på produkten och att avgöra om något behöver raderas innan produkten lämnas in för reparation. Var vänlig notera att Mobilcenter inte tar ansvar för förlust, återställning av eller skada på data, mjukvara eller program. Dessutom kan Mobilcenter inte hållas ansvariga för eventuell förlust av funktioner på din produkt eller utrustning som orsakas av tjänster utförda av Mobilcenter. Slutligen är det ditt ansvar att se till att din produkt inte innehåller några olagliga filer eller data..
    3. Du som kund har 14 dagars ångerrätt på tillbehör och reparationsvaror som vi har i lager. Ångerrätten gäller inte på beställda varor som vi inte har i lager och är beställt för din reparation. Ångerrätten gäller heller inte på utförda reparationer gäller Apple äkta delar eftersom delen kommer att kalibreras med din enhet då kan vi inte returnera eller återanvända till annan enhet.
    4. Om kunden vill nyttja sin ångerrätt på utförd reparation, kommer Mobilcenter Jönköping AB att debitera kunden för serviceavgift på 350kr.
    5. Efter färdig reparation eller vid fall då reparation inte kan utföras måste objektet hämtas ut inom 90 dagar. Om inte objekt hämtas ut inom 90 dagar kommer Mobilcenter Jönköping AB att betrakta din produkt som övergiven egendom och äger rätt att förfoga över produkten i enlighet med tillämplig lag.
    6. Om din enhet har andra skador som försvårar reparationen, till exempel en sprucken skärm, baksida eller svullet batteri, måste det felet åtgärdas innan vi kan fortsätter med reparationen.
    7. När det gäller vissa modeller av iPad-enheter som är uppbyggda i två delar, gör vi vårt bästa för att förhindra att damm från omgivningen tränger in mellan glaset och skärmen. Tyvärr kan vi inte garantera detta till 100%.
    8. Mobilcenter Jönköping AB tar inte ansvar för om en ny uppdatering från tillverkaren orsakar problem med det utbyta delen som företaget har bytt ut.
    9. Lödning av moderkort är en betydligt mer avancerad reparation som kräver mikro-lödning och specialkunskap. Detta gör denna reparationen något dyrare, och det är alltid svårt garantera något då felet lättare kan återkomma i framtiden.