Vanliga frågor:
Apple har ett verifiering sida, där man kan skriva företagsnamn och verifira om det är godkänd av Apple.
https://support.apple.com/sv-se/repair/verify-repair-provider
Från och med iOS 15.2 och senare kan du gå till Inställningar > Allmänt > Om och se historik över delar till och service av din iPhone. läs mer
https://support.apple.com/sv-se/HT212878
Oberoende serviceställen är företag som erbjuder reparationsservice utanför garantin för iPhone-enheter och Mac-datorer. Dessa företag har tillgång till Apples äkta delar, verktyg, utbildning, diagnostik och resurser för att utföra olika typer av reparationer av iPhone-enheter och Mac-datorer när garantin inte gäller, som byte av bildskärm och batteri på iPhone-enheter och byte av moderkort och grafikkort på Mac-datorer.
Om du har bestämt dig för att byta skärm till en Apple-Original behöver du förbereda din telefon lite extra innan du kommer in till oss. Se till att ”hitta min iPhone” är avaktiverat och att du tar bort eventuell låskod från telefonen. Glöm inte säkerhetskopiera din iPhone.
Du har ingen Apple-garanti kvar på den delen som vi byter ut men Apple-garantin påverkas inte i övrigt. Delen som vi byter (t.ex. skärmen) lämnar vi alltid tre månaders garanti på.
A-kvalitet är en skärm som har likvärdig bildkvalitet och ljusstyrka som original-skärm från Apple, men tillverkas av ett annat företag. Det är viktigt att notera att även om A-kvalitet har samma prestanda som originalprodukter från Apple, så kan det finnas vissa skillnader i andra aspekter av produkten, såsom material och hållbarhet. Innan du väljer att köpa A-kvalitet istället för originalprodukter från Apple är det viktigt att överväga dina egna behov och budget för att göra det bästa köpbeslutet.
Ett av de lättaste sätten att skilja en original skärm från en icke original är genom färgen runt glaset. Färgen inte de samma på original som icke original. Jämför ljusstyrka med en annan iPhone, som garanterat är original. Om det är en kopia så krävs det mer ljusstyrka för att återge samma effekt som från en original skärm. Oftast känns detta ganska tydligt och det kan uppfattas som att telefonen svarar långsammare.
Ja! Du kan skicka din enhet till oss för reparation, Frakten kostar 79Kr. Din försändelse skickas med full spårbarhet.
Din enhet returneras och repareras inom 24 timmar ifrån tidpunkten då den hämtats ut från vårt postkontor. Skickas en fuktskadad telefon eller felsökning då tar det en till två arbetsdagar.
Nej, du kommer att ha kvar all din data som finns lagrad på din enhet. Vi rekommenderar dock alltid att göra en säkerhetskopia av din enhet.