Innan din enhet repareras utför våra certifierad-tekniker en funktionskontroll (diagnos) av enheten. Samma funktionskontroll utförs efter reparationen för att säkerställa att din enhet fungerar som den ska efter utförd reparation, gäller ej om mobilen inte går att testa vid tidpunkten enheten lämnas in till oss, till följd av urladdat batteri, touch-fel på enhetens skärm eller om enheten är ”död”.
1. Kvittot är en värdehandling och skall uppvisas vid retur, garanti och reklamationsärenden. Kontoutdrag från bank är inget kvitto för oss, därför är det väldigt viktigt att du sparar ditt kvitto.
2. Vi lämnar alltid 90 dagars garanti på reservdelen vi monterar på er enhet, ej övriga delar eller fel som uppstår. Detta innebär att om vi reparerar byter skärm på din telefon är det just displayens funktion som omfattas av vår garanti.
3. Garanti lämnas ej på reparationer av vattenskadade enheter.
4. Kunden ansvarar för backup av data, Mobilcenter Jönköping AB ansvarar ej för dataförlust i inlämnad utrusning, t.ex bilder, meddelande eller annat.
5. Garantin gäller inte vid fuktskada, tappskada, sprucken skärm, LCD eller repor på glaset.
6. Garantin gäller inte om enheten har blivit öppnat av kunden eller av annan verkstad.
7. Om någon annan del än den reservdel vi monterat slutar fungera efter vår service omfattas inte denna av vår garanti.
8. För enheter som är vattentäta garanteras inte vattentätheten efter reparationen.
9. Vissa modeller av iPad-enheter som är uppbyggda i två delar, gör vi vårt bästa för att förhindra att damm från omgivningen tränger in mellan glaset och skärmen. Tyvärr kan vi inte garantera detta till 100%.
10. Vi lämnar inte funktionsgaranti på telefoner som sanerats från fukt då vi inte kan garantera dess funktion över tid eftersom de tidigare utsatts för fukt.
11. Lödning av moderkort är en betydligt mer avancerad reparation som kräver mikro-lödning och specialkunskap. Detta gör denna reparationen något dyrare, och det är alltid svårt garantera något då felet lättare kan återkomma i framtiden.