Följ stegen nedan för att ditt serviceärende hos oss ska bli så lyckat och smidigt som möjligt.
Du måste stänga av Hitta-Min funktionen på din enhet innan den skickas in. Vi kan inte påbörja ditt ärende om Hitta är på.
Förpacka din enhet väl med bubbelplast eller liknande så att inte din enheten skadas under transporten till oss.
Anmäl ditt serviceärende
Skicka din enhet till oss
Vi lagar din enhet
Enheten returneras tillbaka till dig
Frågor och svar.
Hur ska jag skicka min enhet till er?
Kontakta oss innan du skickar din enhet till oss för att säkerställa lagerstatus. Din enhet ska skickas med fulladdat batteri och utan säkerhetskod så att vi kan säkerställa reparationens kvalitét. För att undvika transportskador på din enhet bör du paketera den väl med exempelvis orginalkartong inslagen i ytterliggare cellplast och skickas i ett vadderat kuvert. Skicka alltid er enhet med spårbarhet.
Följ dessa steg för att skicka er enhet:
Det är viktigt att du stänga av Hitta min iPhone/Mac, annars kan vi inte utföra service på din enhet
Kontakta oss För att säkerställa reservdelens lagerstatus, vänligen kontakta oss via e-post på [email protected]. Vänligen inkludera följande information i ditt e-postmeddelande:
Väl med bubbelplast eller liknande så att inte din enheten skadas under transporten till oss. Vi rekommenderar PostNord. Via deras webbplats skriver du ut fraktsedel, sätter på paketet och lämnar in hos ditt närmsta ombud.
Skicka din enhet till följande adress:
Mobilcenter Jönköping AB
Bataljonsgatan 5
553 05 Jönköping
Vi reparerar din enhet med den lagning som din felbeskrivning matchar. Om du är osäker och vill få ett kostnadsförslag som du får ta ställning till innan vi reparerar skriver du med det i formulärets felbeskrivningsruta.
Du får då ett mail med kollid så att du kan spåra din försändelse.
När din mobil eller surfplatta kommit fram får du ett sms eller mail och du hämtar ut din lagade enhet från ditt PostNord ombud.